piątek, 27 listopada 2015

JOGA - tajemnice zdrowego ciała i umysłu

Witajcie!
Zapraszam Was serdecznie do lektury poniższego wpisu, który powstał przy współpracy z marką 4F :) Mam nadzieję, że temat Was zaciekawi!


Joga – poznaj tajemnice zdrowego ciała i umysłu.


W zachodniej kulturze jogę praktykuje się głównie po to, by zadbać o swoje ciało i umysł. Czy joga jest systemem filozoficznym czy po prostu rodzajem gimnastyki, dzięki której nasze ciało staje się niesamowicie elastyczne? Jeśli chcecie dowiedzieć się czym jest współczesna joga, poznać zalety jej uprawiania oraz podstawowe asany, zapraszamy do krótkiej podróży do Indii, do 2300 roku p.n.e.

System religijny czy sposób na piękne ciało?

Joga jest przede wszystkim jednym z sześciu ortodoksyjnych systemów filozofii indyjskiej, który odnosi się do związku pomiędzy ciałem i umysłem. Dzięki odpowiednim praktykom, ćwiczeniom umysłowym oraz przestrzeganiu zasad etycznych joga pomaga rozpoznać prawdziwą „naturę rzeczywistości”. Najstarsze ślady związane z jogą pochodzą sprzed 2300 r. p.n.e.
Słowo joga pochodzące z sanskryckiego słowa „yuj” oznacza po prostu kontrolę, zjednoczenie. Niekiedy tłumaczy się ją również jako kierowanie oraz koncentrację. Osho, znany filozof hinduski sugeruje, że w jodze uczymy się za pomocą doświadczenia, które pomaga zgłębić własne ciało i umysł.
Joga, którą jest bardzo popularna na zachodzie, nie ma zbyt wiele wspólnego z systemem religijnym. Współczesna joga ma służyć poprawie elastyczności ciała, rozluźnieniu napięcia w mięśniach i uspokojeniu swojego umysłu. Czy wiecie jakie są pozostałe plusy praktykowania jogi?


Dlaczego joga?

Joga może wydawać się tylko kolejną odmianą fitnessu, która pomoże spalić kilka dodatkowych kalorii. Nie można jednak traktować jej w ten sposób, gdyż jest przede wszystkim doskonałym sposobem na zrozumienie swojego ciała i wyciszenie umysłu. Daje również wiele pozytywnych korzyści takich jak:
- poprawienie elastyczności ciała – większa elastyczność mięśni i stawów nie tylko sprawia, że można wykonywać skomplikowane pozycje, ale niweluje bóle mięśniowe wynikające z mniej aktywnego stylu życia;
- zwiększenie siły mięśni – praktykując jogę stajemy się z dnia na dzień silniejsi i bardziej wytrzymali. Dzieje się tak dlatego, że w jodze nie używa się dodatkowych akcesoriów, pracuje się wyłącznie na swoim ciele;
- poprawienie krążenia – dzięki skomplikowanym pozom krew w ciele zaczyna płynąć szybciej, dzięki czemu narządy i skóra są lepiej ukrwione;
- odprężenie ciała i umysłu – stres z którym mamy do czynienia każdego dnia można usunąć właśnie za pomocą jogi, gdyż regularna praktyka oczyszcza umysł z negatywnej energii.


Jak rozpocząć praktyki jogi?

Jogi można uczyć się zarówno w zaciszu domowym, jak i w klubie fitness uczęszczając na zajęcia z profesjonalnym trenerem. Oczywiście nie będziemy umieli wykonać na samym początku najbardziej skomplikowanych asan, ale spokój i rozluźnienie mięśni będzie dla nas odczuwalne od pierwszych zajęć. 


Zasadniczo joga składa się z sekwencji asan, które z czasem będą coraz trudniejsze i dłuższe. Oto lista podstawowych asan, które będą świetnym rozpoczęciem praktyk jogi:

TADASANA

Pozycja wyjściowa i kończąca wiele sekwencji w jodze. Działa relaksująco i odprężająco na cały organizm. Pozycja wzmacnia mięśnie brzucha, pleców, nóg i rąk.






WOJOWNIK I

Dzięki pozycji usuniemy napięcie nagromadzone w górnej części pleców. Podczas praktyki wzmacniamy mięśnie brzucha, bioder, nóg oraz pleców.





WOJOWNIK II

Pozycja bardzo zbliżona do WOJOWNIKA I, choć ciało osoby ćwiczącej znajduje się znacznie niżej. Pozycja działa na te same partie ciała.





DESKA

 Asana doskonale wzmacnia mięśnie rąk, pleców oraz nóg. Warto wytrzymać w niej nieco dłużej.





ODWRÓCONY PIES

Pozycja jest dosyć trudna do wykonania dla osób prowadzących mało aktywny tryb życia, jednak wykonywanie jej z zaokrąglonymi plecami i ugiętymi kolanami nie ma najmniejszego sensu. Pozycja wzmacnia mięśnie nóg, ramion oraz pleców.





PIES Z GŁOWĄ W GÓRĘ

Pozycja rozluźnia napięcie nagromadzone w plecach oraz wzmacnia mięśnie nóg oraz ramion.





SAVASANA

Pozycja, na której często kończy się sekwencje jogi. Pomimo tego, że wydaje się najprostszą pozycją z całego zestawienia jogini twierdzą, że jest to najtrudniejsza z pozycji, gdyż wymaga od nas największego rozluźnienia. 







Po nauczeniu się wszystkich podstawowych pozycji można przejść do praktykowania dłuższych i trudniejszych sekwencji asan. Nie należy jednak robić tego zbyt szybko, gdyż w ćwiczeniach nie chodzi o szybkość, ale o technikę wykonywania.


Czy joga jest dla każdego?

Oglądając filmy instruktażowe lub bardziej skomplikowane pozycje z całą pewnością zastanawiacie się, czy joga jest dla was. Nie należy ograniczać się takim myśleniem. Joga jest dla każdego, choć nie każdy z nas będzie w stanie wykonywać tak zaawansowane pozycje jak profesjonalni jogini. Wiele zależy od naszej aktywności fizycznej, sprawności oraz wieku.
Na koniec warto zaznaczyć, iż joga w niczym nie przypomina aerobicu ani innych aktywności, które są wypełnione muzyką, posiadają sekwencje taneczne i spalają setki kalorii. Joga jest aktywnością wyciszającą, która nie ma na celu spalenie nadmiernych kilogramów, ale poznanie swojego ciała i umysłu. Jogę najlepiej uprawiać w zupełnej ciszy rano po przebudzeniu lub wieczorem by wyciszyć i uspokoić swoje ciało.



Joga jest świetnym pomysłem dla każdego, kto pragnie wzmocnić swoje mięśnie i wyciszyć umysł. Pomimo tego, że nie jest prostą aktywnością i wymaga wytrwałości, przynosi długotrwałe korzyści naszemu organizmowi. Jeśli chcecie sprawdzić, czy joga jest właśnie dla was, wypróbujcie podstawowe asany. Praktykować można samemu w domu jak i na zajęciach z instruktorem, który skoryguje nasze błędy. Pamiętajcie również o założeniu wygodnego i komfortowego ubrania, które pozwoli na zupełne odprężenie ciała i umysłu. Nie poddawajcie się, jeśli od razu nie wszystko wyjdzie tak, jak powinno. Praktyka i cierpliwość są kluczem do praktykowania jogi.


PODSUMOWUJĄC mogę stwierdzić, że już wkrótce zamierzam sama na sobie sprawdzić rezultaty tej niezwykłej metody treningowej, co z pewnością przyczyni się do kształtowania jeszcze lepszej sylwetki, a co ważniejsze lepszego samopoczucia! :) 
Zachęcam do zaglądania TUTAJ(kliknij!) i przejrzenia oferty sportowego wyposażenia każdej osoby, która uwielbia sport( i nie tylko! ), a także ceni komfort, wysoką jakość i design! :)


K.

wtorek, 17 listopada 2015

let's live..

witajcie!:)
Każdego dnia staram się rozwijać i robić coś pożytecznego. To daje mi siłę, którą przekładam na działanie. Moim zdaniem nie warto brać do siebie porażek, bo te są normalne jeśli chcemy coś osiągnąć. Osobiście każdą porażkę traktuje jako szansę i lekcję, dzięki którym próbuje raz jeszcze, tylko bardziej inteligentnie ;) Bo jeśli się cofam to tylko i wyłącznie po to, aby wziąć rozbieg! Poza tym jest mi niezmiernie miło, że ktokolwiek do mnie podejdzie i powie, że czyta mój blog - pozdrawiam Kasię i Martynę ze spotkania w Złotych Tarasach-byłam mega zaskoczona!! Dzięki za miłe słowo Dziewczyny!

poniżej kilka zdjęć z ostatniego tygodnia:

shopping! AREEEETA :*

M O N K E Y S :*

pancakes <3



OUTFIT: koszula: ZARA, spodnie: PULL&BEAR, buty: AIR JORDAN, zegarek: MICHAEL KORS


K.

czwartek, 12 listopada 2015

XXVII BIEG NIEPODLEGŁOŚCI W WARSZAWIE 11.11.2015

Witajcie! :)
Jeszcze odczuwam euforię po wczorajszym Biegu Niepodległości w Warszawie, podczas którego każdy uczestnik mierzy się z dystansem 10 kilometrów. Bieganie to totalnie nie moja działka, ale z racji fitnessu i crossfitu, które trenuję lubię od czasu do czasu wziąć udział w imprezie biegowej, szczególnie jeśli można komuś pomóc - jak w przypadku tego biegu czy też dla zwiększenia siły i sprawdzenia własnego progressu. Jeśli macie możliwość to polecam każdemu udział w takowych imprezach! Ja mam za sobą już dwa udziały w Maratonie Warszawskim w Biegu na Piątkę i teraz już w Biegu Niepodległości, który jeszcze rok temu był marzeniem i nie miałam odwagi się na niego zapisać. Niesamowita atmosfera, wsparcie na każdym kroku. Dla przykładu: wczoraj biegnąc mijałam wiele osób, które stawały bądź szły i kręciły głową, że więcej już nie dadzą rady przebiec.. - moja reakcja? Miałam gdzieś swoją życiówkę!!! Podbiegałam do takich osób, rzucałam słowo motywacji, przybijałam "piątkę",po czym za chwilę ta osoba już mnie doganiała! To jest najpiękniejszy moment, gdy dajesz radę kogoś zmotywować by nie przestał.. że jeszcze tylko 5 kilometrów..że jeszcze ostatnie dwa.. że już ostatnia prosta i został kilometr!! Wolałam mieć gorszy czas, niż zostawić takie osoby bez wsparcia na trasie! Nigdy nie wiadomo czy to my kiedyś nie będziemy w takiej sytuacji i jak wtedy cennym momentem będzie otrzymanie takiego wsparcia! Bo co dajesz-dostajesz!! Warto to sobie zapamiętać...

Podsumowując: bieg zorganizowany był świetnie, a ja już wyczekuję kolejnego biegu - również na 10k, ale to dopiero w grudniu:)

ZAPRASZAM NA MÓJ SNAPCHAT: msdeyn

w pełni zasłużony i wymarzony!!

liczy się tu i teraz! outfit: adidas

sportowcy wiedzą co dobre :D




piona!

K

wtorek, 10 listopada 2015

Akop & Sylwia Szostak - strefa mocy :)

witajcie!
Dzisiaj wpadam do Was z krótką relacją ze spotkania z najpopularniejszym polskim małżeństwem trenerów,a mianowicie Akopem i Sylwią Szostak. Meeting miał miejsce kilkanaście dni temu w Strefie Mocy w Warszawie. Pierwsze wrażenie było tak pozytywne, że praktycznie każdego dnia oglądam nasze wspólne foty oraz zerkam na pisemną motywację od Sylwii i Akopa. Tak naturalnych ludzi, pełnych pasji i zaangażowania w rozmowę jeszcze nie spotkałam.. Rozwiana każda wątpliwość, wymiana pozytywnej energii oraz podzielenie się planami na najbliższy czas. Jeśli kiedykolwiek mieliście okazję ich poznać to z pewnością podzielacie moje zdanie, a jeśli nie, to życzę każdemu kto ma podobne zainteresowania do moich aby spotkał tę dwójkę pozytywnych ludzi - energia i pozytywne wrażenia gwarantowane! 




Wczoraj miałam okazję celebrować 3 urodziny restauracji Aioli, a poniżej fota przed wyjściem na imprezę :) 



ZAPRASZAM TAKŻE NA SWÓJ INSTAGRAM: 


A TAKŻE NA SNAPCHAT:

msdeyn



K.